KRWLEGAL rekomendowana w rankingach IFLR1000 2024 · Rzeczpospolita 2024 · The Legal 500

Objaśnienia podatkowe w sprawie nowych preferencji stosowanych w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19

Na stronie Ministerstwa Finansów opublikowano objaśnienia z dnia 21 lipca 2020 r., które porządkują narzędzia dla podatników, których dotknęła epidemia COVID – 19, przyjmowane w ostatnim czasie przy pomocy ustaw - tzw. tarcz antykryzysowych bądź przepisów wykonawczych.

23 lipca 2020

Opublikowany dokument zawiera praktyczny opisy zmian podatkowych wprowadzonych w ostatnim czasie w ramach czterech tarcz antykryzysowych.

Obszerne objaśnienia objęły min. następujące kwestie podatkowe:

  • nowe zwolnienia w podatku PIT,
  • podwyższone limity niektórych zwolnień przedmiotowych wprowadzonych w związku z epidemią COVID-19,
  • wydłużenie terminu na przekazanie administracji skarbowej zaliczek na podatek i podatku zryczałtowanego pobranych od wynagrodzeń pracowników,
  • pojęcie i moment powstania przychodu w świetle przepisów tarczy antykryzysowej,
  • wyłączenia stosowania regulacji w podatkach dochodowych dotyczących złych długów,
  • wstecznego rozliczania strat podatkowych w PIT i CIT,
  • wydawania paragonu fiskalnego z kasy rejestrującej w postaci elektronicznej (e-paragon),
  • nowego JPK_VAT obowiązującego wszystkich podatników od 1 października,
  • zmian stawek VAT w związku ze zwalczaniem COVID-19,
  • zwolnienia z VAT od importu i wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów,
  • preferencji w podatku od nieruchomości stosowanych w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu koronawirusa,
  • zwolnienia od podatku od spadków i darowizn.

Jak podkreśla Ministerstwo Finansów objaśnienia zostały skierowane do wszystkich grup będących adresatami zmian w przepisach wprowadzonych w czasie pandemii, tj. zarówno do przedsiębiorców, pracodawców, inwestorów czy innowatorów jak i do obywateli.

Dokument MF dostępny jest pod linkiem.

Jeśli uważasz, że może mieć to wpływ na Twój biznes, zapraszamy do kontaktu: biuro@krwlegal.pl lub +48 22 29 50 940.

 

  • Kontakt

    ul. Wojciecha Górskiego 9
    00-033 Warszawa

    tel.: 22 295 09 40,
    tel./fax: 22 692 44 74

    e-mail: biuro@krwlegal.pl

    Numer rachunku bankowego:
    45 1090 1870 0000 0001 3132 3918 (PLN) WBKPPLPP

    KRS: 0000576857
    NIP: 5252630217

    REGON: 362543036

    Dołącz do nas:LinkedIn