W obecnym stanie prawnym odbiór w placówce pocztowej awizowanych przesyłek pocztowych poprzez pełnomocnika wymaga sporządzenia przez adresata tzw. pełnomocnictwa pocztowego.
29 kwietnia 2020
Zgodnie z art. 38 ust. 3. ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. prawo pocztowe takie pełnomocnictwo jest udzielane przez adresata co do zasady bezpośrednio w placówce pocztowej i w obecności pracownika operatora pocztowego.
Oznacza to, że w celu upoważnienia osoby trzeciej do odbioru przesyłek sądowych konieczne jest wcześniejsze osobiste stawiennictwo mocodawcy w placówce pocztowej i sporządzenie umocowania w obecności pracownika operatora pocztowego.
Opublikowany 29 kwietnia projekt Tarczy antykryzysowej 3.0. przewiduje znaczące ułatwienie w tym zakresie. W obliczu trwającego stanu epidemii zadecydowano o dopuszczeniu możliwości udzielenia przez adresata pełnomocnictwa pocztowego w zwykłej formie pisemnej bez ograniczeń i konieczności wychodzenia z domu i fizycznego stawiennictwa w placówce pocztowej. Udzielone w ten sposób pełnomocnictwo będzie ważne przez miesiąc oraz może być odwołane w każdym czasie.
Dodatkowo udzielenie pełnomocnictwa w nowej formie będzie całkowicie bezpłatne. Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami udzielenie stałego pełnomocnictwa pocztowego wiąże się dla mocodawcy z wydatkiem rzędu 26 zł, natomiast od pełnomocnictwa okresowego ważnego miesiąc lub jego część Poczta Polska pobiera opłatę w wysokości 8 zł.
Tarcza antykryzysowa – restrukturyzacja
30 kwietnia 2020
Tarcza Antykryzysowa 3.0 – zmiany dla branży pożyczkowej
30 kwietnia 2020
29 kwietnia 2020
ul. Wojciecha Górskiego 9
00-033 Warszawa
tel.: 22 295 09 40,
tel./fax: 22 692 44 74
e-mail: biuro@krwlegal.pl
Numer rachunku bankowego:
45 1090 1870 0000 0001 3132 3918 (PLN) WBKPPLPP